Bednet is een non-profit organisatie die is opgericht in 2004. Door Bednet kunnen jongeren en kinderen die ziek zijn van thuis uit live de les volgen in hun eigen klas. Op deze manier zetten ze hun leerproces verder via afstandsonderwijs en houden ze contact met hun leeftijdsgenoten. Bednet maakt zo elke dag het verschil. Dit doen ze zowel voor de leerlingen zelf, maar ook voor de leerkrachten, ouders, klasgenoten en iedereen rondom de zieke leerling.
Bednet ziet jaar na jaar het aantal zieke kinderen dat gebruik maakt van synchroon internetonderwijs stijgen. In 2021 gebruikten 1429 leerlingen Bednet. Eén op drie Vlaamse scholen werkte al met Bednet. In 2021 lanceerden ze volledig nieuw computermateriaal en komen zo tegemoet aan de nieuwe digitale noden. Hun eigen verouderde website kon dan ook niet achterblijven. Ze hadden nood aan een goede User Experience, maar ook de User Interface kon absoluut een fris likje verf gebruiken.
We trokken de toffe dynamiek van Bednet door in een vernieuwde frisse & speelse branding die aanspreekt voor alle doelgroepen: leerkrachten, ouders, lagere school kinderen en tieners. Iedereen kan op een eenvoudige manier alle info vinden waar men naar op zoek is. Heb je vragen of nood aan tips and tricks? Dan kan je deze vinden in de op maat gemaakte helpdesk. Bednet aanvragen doe je nu in een vlotte beweging met de juiste accenten die perfect passen bij de organisatie.
Info en advies nodig? Bij het Bednet-team kan je daarvoor altijd terecht. Om de workload te verminderen zetten we ten volle in op een helpdesk waar bezoekers ten alle tijden de veelgestelde vragen kunnen raadplegen per doelgroep. Bednet is in gebruik bij 1 op 3 scholen in Vlaanderen, het grote aantal gebruikers vraagt om een goed, flexibel systeem waardoor gebruikers zich altijd verbonden voelen en daarvoor kwamen ze bij Thinline aankloppen. Vlotter en sneller communiceren op een kostenbesparende manier is een win-win situatie voor alle verschillende partijen.
Is de bezoeker op zoek naar iets specifiek? Door de straffe zoekfunctie kan de men de volledige helpdesk doorzoeken. In het CMS kan het Bednet-team vragen toevoegen en deze aan verschillende categorieën hangen. Willen ze de boomstructuur wijzigen? Dan kunnen ze dit eenvoudig zelf doen door alle categorieën te verslepen. Willen ze in de toekomst nog nieuwe features toevoegen? Dan kunnen ze hiervoor altijd bij ons terecht.
Dankzij het mooie traject dat Bednet reeds heeft afgelegd kijkt het terug op tal van warme verhalen. Verhalen die vaak écht naar voor brengen wat Bednet voor jou kan betekenen. Via de website zetten we deze verhalen in de picture om mensen op een laagdrempelige manier te laten kennismaken met de organisatie. Al deze verhalen kunnen dienen als een sterke overtuigingsfactor om ook in een Bednet-traject te stappen. Bovendien stimuleren we ook Bednetters via de website om zelf hun verhaal te delen.
Bednet dat is géén corporate organisatie en dus kon de nieuwe website wel wat speelse styling elementen gebruiken. We ontwikkelden een nieuwe digitale huisstijl die mooi aansluit bij alles waar de organisatie voor staat. Gedurfde kleuren, collage's, smiley icoontjes, ... deze elementen geven Bednet de gewenste digitale uitstraling die perfect aansluit bij alle verschillende doelgroepen! In het contentmanagementsysteem Creem kan het Bednet-team zelf alle stijlelementen combineren om zo tot een gewenst resultaat te komen.
Live support bieden via de website? Dat doet Bednet met een online chatbox. Door een online chatbox in te zetten maak je je organisatie heel toegankelijk en bereikbaar. Jongeren zijn het immers gewoon om snel vragen te stellen via een chatbox. Moet je met een chatbox altijd snel reageren? Nee, je kiest volledig zelf het systeem waarmee je werkt. Bij Bednet kozen we voor een flexibele opzet waarbij de chatbox enkel verschijnt wanneer er een team-lid aanwezig is om de chatbox te bemannen. In dit geval kunnen bezoekers altijd 24/7 in de helpdesk terecht met hun vragen.