Na 176 edities hebben de Gentse Feesten geen introductie meer nodig. Elke zomer opnieuw verwelkomt de stad Gent op tien dagen tijd meer dan 1 miljoen bezoekers op diverse stadspleinen. Een gratis stadsfestival, een groot volksfeest of een laagdrempelig, cultureel evenement...het is gewoon onmogelijk om slechts een label op de Gentse Feesten te kleven. Een ding staat vast: het evenement is jaar na jaar een grote bron van ambiance, voor jong én oud! Thinline is al jarenlang een digitale partner van de Gentse Feesten. Sinds 2014 stonden wij al verschillende keren in voor het design en de user experience van hun website.
Hét Gentse evenement van het jaar vereist een website die zijn naam alle eer aandoet. Duizenden bezoekers moeten op elk moment kunnen rekenen op de site om er alle informatie terug te vinden. Gebruiksvriendelijkheid is dus key, en daarnaast moet de infrastructuur ook krachtig genoeg zijn om de enorm hoge gebruikspieken te kunnen verwerken.
Een website die jaar na jaar de beste user experience verzekerd voor honderdduizenden bezoekers. Door de jaren heen kreeg het design telkens een nieuw jasje, aangepast aan het thema van de respectievelijke editie. De basis bleef echter altijd hetzelfde: een digitale agenda met een grote focus op het mobiele aspect, die zelfs de hoogste bezoekerscijfers zonder problemen kan opvangen.
Met tal van evenementen verspreid over tien pleinen is een user-friendly digitaal programma essentieel. We plaatsen de agenda meteen op de homepagina, zodat bezoekers direct vinden wat ze zoeken. Alles werd duidelijk navigeerbaar gemaakt, waardoor de festivalgangers heel eenvoudig hun planning van de avond konden uitstippelen. Een responsief webdesign was voor het stadsfestival onmisbaar. Gentse Feestengangers willen namelijk altijd en overal het programma kunnen raadplegen, ook wanneer ze al naar Gent afgezakt zijn.
Bij een grootschalig evenement als de Gentse Feesten zijn altijd verschillende partijen betrokken. Thinline koos hier resoluut om in te staan voor de centrale communicatie. Zo presenteerden we onze voorstellen altijd aan alle partijen samen en gingen we ook in overleg met de ontwerpers van de affiche. Op die manier kon ons team altijd een website creëren die perfect aan ieders verwachtingen voldeed. Het was ook door deze unieke aanpak dat we het vertrouwen wonnen om een jarenlange partner van de Gentse Feesten te worden.
In 2018 bestonden de Gentse Feesten 175 jaar. De 175e editie moest dus wel een speciale editie worden. Op de affiche stond een grote taart met verschillende lagen die te maken hebben met de trots van Gent (een vuurspuwende draak, bal 1900, het Lam Gods, ...). Zo kan je als bezoeker van alles een beetje proeven bedacht het communicatiebureau Belgian Advertising (B.AD).
Voor de 174e editie van de Gentse Feesten waren er niet één maar zes affiches. Op elke affiche stond een typische bezoeker in de spotlight. Het design kwam van The Oval Office, zij legden dit jaar de nadruk op alle ontmoetingen en elkaar onverwacht terug zien. Want de magie van de Gentse Feesten die zit in de onvoorspelbaarheid.
In 2016 mochten we opnieuw onze skills bovenhalen voor de 173e editie van de Gentse Feesten. Het campagnebeeld dat was een flipperkast met Gentse elementen. Met als insteek dat wanneer je voor de eerste keer naar de Gentse Feesten komt je zodanig overweldigd bent door alle verschillende indrukken dat je bijna tilt zou slaan. Modulo leverde een speelse kitscherige affiche met een retro toets af.
Bij de 171e Editie van de Gentse Feesten in 2014 namen we voor het eerst het webdesign voor onze rekening. Dat jaar stond het in het teken van een gekke fanfare met een heuse Gentse Feesten-toverdrank. Het affiche ontwerp kwam van het ontwerpbureau Modulo.