Het STAM, het Louvre, Kensington Palace en New York Historical Society zijn slechts enkele van de vele musea waar het werk van Meyvaert te vinden is. Hun expertise? Geen kunst, maar glas! Sinds 1826 is het Gentse Meyvaert uitgegroeid tot de top van de wereld wat museumvitrines betreft. Vorig jaar besloot het bedrijf eindelijk de digitale kaart te trekken, waarvoor ze bij Thinline terecht kwamen.
De verouderde website van Meyvaert bezorgde het bedrijf geen digitale instroom en daar mocht verandering in komen. Een speler van dit niveau vereist een website waar elke stakeholder op terecht kan en waar hun expertise volledig tot zijn recht komt.
Een website die Meyvaert voor het eerst op de digitale kaart zet en meteen een statement maakt. Helder, overzichtelijk en vol mooi beeldmateriaal uit musea waar hun vitrines compleet tot hun recht komen. Ook de technische aspecten worden niet uit het oog verloren, zodat echt elke betrokkene alles uit de website kan halen.
Ondanks een portfolio om u tegen te zeggen, was Meyvaert tot vorig jaar zo goed als onbestaand op het wereldwijde web. In het veld kende het bedrijf enorm veel faam, maar naar de buitenwereld toe was het bedrijf nog relatief onbekend. De boodschap was duidelijk: Meyvaert was klaar om het bedrijf voorgoed te uiten als de wereldspeler die hij is.
De nieuwe website zet het bedrijf niet alleen digitaal op de kaart, maar geeft Meyvaert ook een echt gezicht. Daarom wordt er sterk ingespeeld op het persoonlijke aspect. Zo vind je er een webpagina waarop alle werknemers in beeld worden gebracht . Ook contactinformatie wordt altijd vergezeld door een foto van de persoon in kwestie. Op die manier mag heel de wereld voortaan weten wie het team achter dit succesverhaal is.
De website dient als het referentiepunt voor alle stakeholders en doelgroepen van Meyvaert. Het eindresultaat moest er dus niet alleen goed uitzien, maar ook functioneel en allesomvattend zijn. En dat is geen eenvoudige opdracht voor een bedrijf als Meyvaert die met tal van betrokken partijen te maken krijgt. Technische specificaties van het product moeten bijvoorbeeld eenvoudig terug te vinden zijn voor architecten. En ook de vele gerealiseerde projecten kregen een uitgelichte plaats op de website, om andere musea van hun expertise te overtuigen. Door een zorgvuldig en doordacht uitgewerkte strategie, bedient de website nu echt iedereen op één digitale plek.