Met een productie van meer dan 200 000 wagens per jaar en ruim 6000 werknemers is Volvo Car Gent een industriële spilfiguur in Vlaanderen. Meer dan vijf jaar geleden koos het bedrijf voor Thinline als digitale partner. Sindsdien ontwikkelden we verschillende applicaties voor hen en nu werd het ook tijd om hun website volledig onder handen te nemen.
Een vernieuwde website, compleet in de lijn met de nieuwe, wereldwijde branding. Maar tegelijk ook een website specifiek gericht op de fabriek in Gent, zijn werknemers en alles wat er achter de schermen gebeurt. Kortom, een digitale plek die de eigen identiteit en het verhaal van Volvo Car Gent duidelijk illustreert.
Een performante website die een belangrijke rol krijgt in het HR-verhaal van Volvo Car Gent. In slechts enkele klikken ontdek je het volledige jobaanbod en leer je bij over het leven bij Volvo. Combineer dat met persoonlijke verhalen en sterk beeldmateriaal, en je krijgt een aantrekkelijke website die nieuwe instroom en verbondenheid stimuleert.
Met gemiddeld 6500 werknemers, mag Volvo Car Gent zich een van de grootste werkgevers van Oost-Vlaanderen noemen. Een gerichte instroom van nieuwe werknemers is dus key in een efficiënt HR-beleid. De vernieuwde website moet hierin een belangrijke rol gaan spelen. Op de website ontdekken potentiële werknemers nu in slechts enkele klikken alle beschikbare jobs. De handige categoriepagina biedt snel een overzicht van de jobs en korte getuigenissen van werknemers helpen een beeld te schetsen van het leven bij Volvo.
Werken bij Volvo Car Gent, daar mag je trots op zijn. De nieuwe website zet volop in op het connecteren van (toekomstige) werknemers met het merk. Sterke beelden en echte cases van medewerkers geven je inkijk in het leven bij Volvo Car Gent. Op die manier geven we het bedrijf en zijn werknemers een uithangbord waarmee ze zich kunnen onderscheiden van het internationale merk Volvo.
Als één van de twee Europese afdelingen van een multinational, heeft Volvo Car Gent zelf regelmatig wereldnieuws te delen. Denk maar aan de start van de productie van Volvo’s eerste volledig elektrische wagen! De vernieuwde website vereist dan ook een handig overzicht met al het nieuws vanuit de Gentse haven. Nu heeft iedereen onmiddellijk toegang tot alle persberichten en een uitgebreide beelddatabank, zonder tussen de internationale berichtgeving te hoeven scrollen.